Γιατί δυσκολευόμαστε να «πουλήσουμε» τον εαυτό μας;

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα

Συχνά ακούμε και λέμε τη φράση «Δυσκολεύομαι να πουλήσω τον εαυτό μου». Είτε πρόκειται για την εργασιακή είτε την κοινωνική μας ζωή, όλοι πουλάμε λίγο ή πολύ τον εαυτό μας. Σε πιθανούς πελάτες, σε φίλους ή συντρόφους. Είναι μέσα στο πλαίσιο του να δείχνουμε τα χαρίσματά μας αυτά, που θα πείσουν τους άλλους να αγοράσουν αυτό που τους πουλάμε – δηλαδή να μας συμπαθήσουν, να μας αποδεχτούν ή να μας προσλάβουν.

Και μόνο η ιδέα ότι πρέπει, συνεχώς, να πλασάρουμε τον εαυτό μας, είναι αρκετά πιεστική. Γιατί, δυσκολευόμαστε, όμως, τόσο πολύ;

  1. Επικεντρωνόμαστε σε εμάς. Όταν πρόκειται να προωθήσουμε τον εαυτό μας για κάποιον πελάτη, τείνουμε να σκεφτόμαστε περισσότερο εμάς και την εικόνα που θα προβάλλουμε. Όσο περισσότερο, όμως, προσπαθούμε να φαινόμαστε αρεστοί και ικανοί τόσο πιο δύσκολο είναι να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Φαίνεται σαν να υπερπροσπαθούμε και, τελικά, χάνουμε τον αυθεντικό μας εαυτό. Έτσι, αποτυγχάνουμε, χωρίς να ξέρουμε τον λόγο, αφού θεωρητικά, τα κάναμε όλα τέλεια. Η αυθεντικότητα, όμως, είναι το κλειδί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η αυθεντικότητα κάνει τη διαφορά


  1. Δεν πιστεύουμε ότι αξίζουμε. Το να πουλάμε τον εαυτό μας, απαιτεί μία ισχυρή αίσθηση των ικανοτήτων μας και της αξίας μας και χρειάζεται να έχουμε καλλιεργήσει την αυτοεκτίμηση. Αν δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας, αυτό βγαίνει και στους άλλους, με αποτέλεσμα να μη μας θεωρούν και οι ίδιοι άξιους για κάτι. 
  2. Ξεχνάμε τι πουλάμε. Όταν πρόκειται για δουλειά είναι σημαντικό να στρέφουμε τη συζήτηση στην υπηρεσία που προσφέρουμε και όχι στον εαυτό μας. Το να πουλάμε εμάς μπορεί να μας δώσει καλούς φίλους, στο τέλος, αλλά όχι πελάτες. Ο πελάτης θέλει πάντα να δει το προϊόν και τη δουλειά που κάνουμε, οπότε, σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι ωφέλιμο να επικεντρωνόμαστε σε αυτό παρά στους εαυτούς μας. 

Επομένως, ανάλογα με την περίπτωση, πρέπει να ξέρουμε σε τι να δίνουμε έμφαση και αξία. Κάποιες φορές, χρειάζεται να αναδείξουμε εμάς και τα χαρίσματά μας – αλλά, πάντα, σε ένα λογικό πλαίσιο – και άλλες φορές στις υπηρεσίες και το προϊόν που θέλουμε να πουλήσουμε. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι να έχουμε αυτοεκτίμηση και να δίνουμε αξία σε εμάς. Αν ξέρουμε εμείς τι αξίζουμε, θα το δουν και οι άλλοι.

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.